Skargi i zażalenia
Jeżeli osiągnięcie ugody z HanseMerkur nie jest możliwe, o czym konsument zostanie powiadomiony w ciągu 21 dni od otrzymania reklamacji przez Ubezpieczyciela, organami właściwymi dla złożenia skargi lub zażalenia na decyzję HanseMerkur są:
Bundesanstalt fuer Finanzdienstleistungaufsicht
(Federalny Zakład Nadzoru nad Usługami Finansowymi)
Grauheindorfer Str. 108, D-53117 Bonn, Niemcy
Biuro Rzecznika Ubezpieczonych
Al. Jerozolimskie 87
02-001 Warszawa
W skardze należy podać swoje dane, w zwięzłej formie przedstawić stan faktyczny i opis działań z nim związanych oraz wskazać zarzuty wobec stanowiska zakładu ubezpieczeniowego, przytoczyć argumenty na potwierdzenie roszczeń i zawrzeć wyraźne wskazanie, czy Rzecznik ma podjąć interwencję w sprawie.
Informacja o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich Ubezpieczyciel informuje,
że podmiotem uprawnionym dla HanseMerkur Reiseversicherung AG do prowadzenia postępowań w sprawach pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami w rozumieniu tej ustawy jest Rzecznik Finansowy (Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa, www.rf.gov.pl).
Ponadto Ubezpieczyciel informuje, że istnieje możliwość pozasądowego rozwiązywania sporów między konsumentami a przedsiębiorcami drogą elektroniczną, za pośrednictwem platformy internetowej ODR Unii Europejskiej.
Platforma umożliwia dochodzenie roszczeń wynikających z umów zawieranych przez Internet(zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich
oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE), zawieranych między konsumentami mieszkającymi w UE,
a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w UE.
Platforma znajduje się na stronie: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Adres poczty elektronicznej bok@hansemerkur.pl